Diagnostika palivové soustavy.
Hlavními úkoly palivové soustavy jsou skladování, čerpání, filtrování a vstřikování paliva do
spalovacích prostorů motoru. Palivo je uskladněno v palivové nádrži, odkud je nasáváno přes
hrubý čistič paliva dopravním čerpadlem. Dopravní čerpadlo tlačí palivo přes jemné filtry
paliva do vstřikovacího čerpadla. Na vstřikovacím čerpadle je redukční ventil, který udržuje
v prostorech vstřikovacích elementů stálý tlak - vstřikovací čerpadlo nemá samo o sobě sací
schopnost, musí tedy být zahlcováno palivem z dopravního čerpadla.
Redukční ventilpřebytečnou naftu přepouští do odpadního potrubí, které ústí zpět do nádrže.
Vstřikovací čerpadlo má za úkol odměřit přesně stanovenou dávku paliva a v přesně stanovený okamžik ji vstříknout přes vstřikovací trysku do spalovacího prostoru. V případě přebytku nafty u vstřikovačů, je přebytečná nafta sváděna zpět do nádrže přepadovým potrubím.
Diagnostické signály pro poruchy palivové soustavy jsou: snížený výkon, vysoká Spotřeba PHM, vysoká kouřivost, špatná startovatelnost. Nejčastěji se jedná o poruchy čerpadel a zanesení čističů paliva. Může dojít také k ucpání sací trubky v nádrži. Síto hrubého čističe je třeba v pravidelných intervalech čistit, stejně tak měnit i oba jemné filtry paliva. Pokud se jedná o špatně seřízené vstřikovací čerpadlo, je třeba ho odborně seřídit na seřizovací stolici a
případně opravit. Pokud je jenom špatně nastavené, tak je třeba ho nastavit na správný
předvstřik. Dalším místem možného výskytu poruch jsou vstřikovače - jejich trysky mají za
úkol palivo jemně rozprášit na mlhovinu - pokud se tak neděje, dochází k nekvalitnímu
spalování. Vstřikovače je třeba odborně seřídit na tlakové zkoušečce a případně opravit.
Základními podmínkami Správné činnosti palivové soustavy jsou naprostá absence vzduchu a těsnost celé soustavy. Pokud jsou problémy s palivovou soustavou, může být jejich příčinou
právě zavzdušnění soustavy. Zavzdušněnou soustavu je třeba odvzdušnit pomocí uvolnění
odvzdušňovacích šroubů a pumpování ručním pomocným čerpadlem. Pokud dojde k porušení těsnosti, může docházet k opakovanému zavzdušňování palivové soustavy - pokud se jedná o netěsnost na sací části. Pokud se ale jedná o netěsnost na nízkotlaké části nebo na vysokotlaké části, tak se již tato netěsnost projeví únikem paliva.
Test vstřikovačů: Škoda Felicia 1.9 D
Test palivového čerpadla: Škoda Felicia 1.6
Náhledy fotografií ze složky Servis a opravy - diagnostika palivové soustavy
Komentáře
Přehled komentářů
Hi,
I just visited matura-sz-sao.estranky.cz and wondered if you'd ever thought about having an engaging video to explain what you do, or to be used on social media as a promotional tool?
Our prices start from just $195.
Let me know if you're interested in seeing samples of our previous work.
Regards,
Jo
Unsubscribe: https://removeme.live/ev/unsubscribe.php?d=matura-sz-sao.estranky.cz
Explainer Video for matura-sz-sao.estranky.cz?
(Jo, 15. 1. 2025 11:50)